Děkujeme, že nás doporučujete:

+420 739 152 960

Nad Lesním divadlem 1214/4, Praha 4

Top

Co se stane s daty, když ukončím předplatné Office 365

Co se stane s daty, když ukončím předplatné Office 365

Mnoho zákazníků se nás před vstupem do prostředí Office 365 ptá, „Co se stane, když nám prostředí nebude vyhovovat a budeme chtít předplatné ukončit a Office 365 přestat používat?“. To je samozřejmě otázka, která je zcela na místě. Do Office 365 přenesete a uložíte důležitá data, začnete tam tvořit jednotlivé synapse mezi týmy, rozjedete řízení projektů, povedete kalendáře a mnoho dalšího. Za velmi krátkou dobu jste schopni Office 365 a jeho jednotlivé aplikace zaplnit nemalým objemem dat.

Jednotlivé fáze předplatného Office 365

V případě, že se blíží konec předplatného Office 365 nebo se rozhodnete předplatné ukončit, přístup do prostředí Office 365 a k Vašim datům bude procházet jednotlivými fázemi do doby, než se předplatné zcela vypne. Díky následujícímu přehledu budete připraveni a předplatné včas prodloužíte nebo si z Office 365 data zálohujete dříve než se smažou.

Co dělat, když se blíží konec předplatného?

Osoba, která je v Office 365 tenantu evidována jako její správce, dostane před ukončením předplatného několik upozorňujících emailů s informacemi, kdy předplatné končí, kolika licencí a jakých plánů se ukončení týká.

Než předplatné doběhne do úplného konce:

1 V případě, že máte svého partnera pro Office 365 licence:

Váš partner má o Vašich licencích přehled a včas Vás upozorní na jejich blížící se konec. Společně pak vyřešíte další prodloužení a jeho způsob. Váš Office 365 partner za Vás vše vyřídí, vše prodlouží a vy se o nic dalšího nemusíte starat.

Ještě nemáte svého partnera pro Office 365?

Buďte naším partnerem

2 Automatické prodloužení

V případě, že si předplatné řídíte sami a strhává se Vám z platební karty můžete si nastavit automatické prodlužování platnosti licencí a nemusíte se o nic starat. Platnost licencí se automaticky prodlouží sama a platby za licence budou dále automaticky strhávány z Vaší platební karty.

Automatické prodloužení zapnete a vypnete v Office 365 v centru pro Správu, kde v sekci Fakturace zvolíte předplatná a pro automatické prodlužování platnosti licencí zvolíte možnost zapnutí:

 

3 Nechci předplatné dále prodlužovat

V případě, že se opravdu rozhodnete neprodlužovat dále předplatné Office 365 nechte jej vypršet. V případě, že nemáte partnera vypněte automatické prodloužení. Pokud máte svého partnera pro O365, informujte ho, že už nechcete předplatné na další období prodlužovat. Než Vám však licence vyprší je třeba vše zálohovat. Pokud používáte emaily v Exchange online pak je třeba změnit záznamy, aby Vám po vypršení emaily chodili na jiný emailový hosting. Nezapomeňte také informovat všechny ostatní uživatele, aby si zálohovaly vše, co je třeba. Data, která mají uložena na OneDrive a v SharePointu. Zálohovat si nastavení Outlooku a emaily. A mnoho dalšího.

Chcete si zálohovat vše, co máte v Office 365 a nevíte jak na to?

Ať už z toho důvodu, že přecházíte z jednoho plánu Office 365 do jiného, nebo skutečně ukončujete používání Office 365. Rádi Vám pomůžeme zálohovat a zachránit všechna Vaše data.

POMŮŽEME VÁM

 

Bezprostředně po vypršení licence o data nepřijdete, je však třeba je zálohovat

Prvních 30 dní po vypršení platnosti předplatného mají uživatelé normální přístup k portálu Office 365 i k aplikacím a službám Office. Správce bude mít pořád přístup k Centru pro správu Office 365. Předplatné můžete stále znovu aktivovat a dál používat Office 365. V opačném případě nezapomeňte zazálohovat data.

Po prvních 30 dnech přechází předplatné do stavu „zakázané“ – tento stav trvá maximálně 90 dní. V tomto stavu dojde k podstatnému omezení přístupu. Uživatelé se nemůžou přihlásit a nemají přístup ke službám Office 365. Aplikace Office nakonec přejdou do režimu jen pro čtení s omezenou funkčností a zobrazují oznámení, že produkt není licencovaný. I nadále máte možnost přihlásit se a dostat do Centra pro správu Office 365, ale nemůžete uživatelům přiřazovat licence.

Jako globální správce můžete předplatné znova aktivovat, aby bylo možné Office 365 dál používat se všemi zákaznickými daty v nedotčeném stavu. Pokud se rozhodnete , že předplatné znova aktivovat nechcete, zazálohujte si data.

Pokud ani po těchto 120 dnech předplatné znova neaktivujete, zruší se jeho poskytování. Odstraní se všechna zákaznická data – od uživatelských dat po dokumenty a e-maily. Nyní už není možné předplatné znovu aktivovat.

No Comments

Post a Comment